Zdi se, da je Instagram v procesu uvajanja presenetljive spremembe na svoji platformi: skrivanje števila všečkov objave. Medtem ko internetni gigant trdi, da uvaja spremembe, da bi nam pomagali, da se osredotočimo na stvar, ki jo imamo radi, je resnica drugačna. Če resnično želi izboljšati stvari, bi moral iti še korak dlje in skriti tudi število sledilcev. Vendar ste lahko prepričani, da nikoli ne bo.
V izjavi, objavljeni prejšnji teden, je Mia Garlick, direktorica politike za Facebook v Avstraliji in Novi Zelandiji, napovedala, da je namen "odstraniti pritisk, koliko všečkov bo prejela objava, da se lahko osredotočite na deljenje stvari, ki jih imate radi." Kar naenkrat platforma želi, da uporabniki "preživijo nekaj več časa v povezovanju z ljudmi, ki jim je mar," pravi Instagramov šef Adam Mosseri. To bi bila občudovanja vredna poteza Instagrama, če bi bilo res.
Preden Instagramu pripišemo priznanje za izkazovanje skrbi za dobro počutje uporabnikov, se je pametno vprašati, kaj ima platforma s to potezo. Kot je zapisal Nic White v Daily Mailu, bo skrivanje všečkov preusmerilo moč stran od vplivnežev in usmerilo blagovne znamke nazaj k plačanim oglasom. Brez tega dragocenega števila všečkov pod sliko ni takojšnjega načina za merjenje uspeha objave, kar vplivneže oropa njihove metrike vrednosti. V zadnjih nekaj letih so oportunistični vplivneži izkoristili dejstvo, da se občinstvo bolje povezuje z ljudmi kot z blagovnimi znamkami. Te pametne osebnosti so učinkovito upravljale platformo znotraj platforme in oropale Instagram dragocenega prihodka. Instagram se je končno odločil, da ima dovolj tega, da je Kylie Jenner zaračunala 1 milijon dolarjev za eno objavo, in se je odločil, da bo prevzel nekaj nadzora – da ne omenjam dela tega prihodka.
Navsezadnje, če blagovne znamke ne morejo izmeriti dosega in če vplivneži ne morejo upravičiti svoje ponudbe, bodo podjetja usmerjena k običajnim oglasom, ki jih ne ovira več nizko število všečkov, zaradi katerih so njihovi izdelki in storitve povprečnemu drsniku videti slabi. . Skratka, vplivneži so videti manj privlačni, medtem ko oglasi niso več tako patetični.
Če bi Instagram resnično skrbel za naše uživanje v platformi, bi šel še korak dlje in opustil tudi štetje sledilcev. Lani so številke postale manj opazne pri ogledovanju profila nekoga, toda tekmovanje v priljubljenosti, zaradi katerega smo privezani na aplikacijo kot psi na povodcu, bi bilo rešeno, če bi rezultat popolnoma izginil.
Vendar Instagram tega nikoli ne bo storil, saj je naša potreba po objavljanju in drsenju odvisna od naše potrebe, da se potrdimo z obvestili, in nenasitne žeje po prepoznavnosti, dejavnikov, ki so ključni za priljubljenost platforme.
Instagram je že zdavnaj izgubil svoj čar in se iz čudnega malega start-upa, zaposlenega, ki tekmuje s takšnimi, kot je Hipstamatic, spremenil v brezdušno hčerinsko družbo, ki se morda skuša prikazati kot ljubek subjekt, ki resnično skrbi za vaše duševno zdravje, vendar resnično skrbi samo za svoj rezultat. Indie scrapper, ki se je začel kot aplikacija za skupno rabo fotografij (čeprav se bodo nekateri spomnili, da se je nekoč imenoval "Burbn" in je želel biti Foursquare), se je razvil v nekaj, kar nikoli ni bil namenjen. V svojih zgodnjih dneh se je zdel bolj dostopen in privlačen kot Tumblr, platforma, ki se je v primerjavi s svojimi nejasnimi memi in osupljivimi gifi zdela preveč anarhična. Instagram se je zdel stabilen in zabaven. Medtem ko so oblikovalci poskušali narediti kul filtre, da bi povprečne posnetke iPhona spremenili v »umetnost«, zahvaljujoč nekaterim obledelim črnim barvam, puščanju svetlobe in težki vinjeti, so nehote ustvarili največje tekmovanje v priljubljenosti na svetu, v katerem tudi tisti, ki izgledajo kot oni ki zmagujejo, so pravzaprav poraženci.
Kot je pred nekaj dnevi tvitnila glasbena fotografinja Anna Lee, »blagovne znamke delajo Instagramu to, kar so starši storili Facebooku«. Ko je izrinil zadnjega preostalega ustanovitelja Instagrama, je Facebook poskrbel, da Instagram ni več Instagram: iz Facebooka je postal Instagram. Instagram nikoli ni bil posebej razdražljiv, vendar je imel svojo privlačnost in zdaj uspešno odpravlja vse, zaradi česar se je počutil celo nejasno pristnega. Vztrajna korporatizacija lahko sčasoma ogrozi njegov status in potencialno sproži uhajanje uporabnikov na The Next Big Thing, morda na platformo, na kateri ne prevladujejo hiper-mainstream blagovne znamke, ki nenehno prodajajo svoje izdelke prek brezsramno praznih wannabejev.
Druga možnost je, da bo platforma z odvzemom moči vplivnežem bolj podobna aplikaciji za deljenje fotografij in ne eni neskončno drseči reklami. Morda je to neverjetno premetena poteza, ki zagotavlja, da Instagram ne postane tako prenasičen s komercialnimi vsebinami, da uporabniki končno obupajo in se podajo v iskanje nečesa, kar svoje duše ni prodalo Mamonu. Še vedno bomo dosegli vrh vplivnosti, a zagotovo moramo biti blizu.
Instagram je zdaj najbolj korporativna med korporacijami in kaj drugega naj pričakujemo od velikana, ki obstaja izključno za ustvarjanje dobička? Težava je v tem, da Instagram ne prodaja gumijastih rokavic v prijetni paleti barv ali vodi čudovito udobne delikatese, ki mešajo lasten humus. Instagram je veliko bolj prodoren od tega.
Oblikuje, kako komuniciramo, o čem razmišljamo in kako razmišljamo, in s tem oblikuje, kdo smo. Zaradi svoje velikosti, dosega in vloge ima veliko odgovornost za delovanje družbe. Ne gre samo za neštete modne vplivneže, ki se redno zlomijo in objavljajo blebetava priznanja, da jim družbeni mediji uničujejo življenja in da si morajo vzeti odmor, nato pa se čez dva tedna vrnejo, kot da se ni nič zgodilo. To se nanaša na samo bistvo naše družbene strukture in zdaj Instagramu in Facebooku preprosto ni mar, ker jima ni treba — da ne omenjam, da bi skrb ogrozila njihove marže.
Je Facebook premočan? Ali ima Instagram preveliko vlogo pri oblikovanju našega življenja?
Potrebujete pomoč ali spletno oglaševanje? Stopite v stik z nami:
smo mednarodna ekipa strokovnjakov za digitalni marketing in design.
Naša zmožnost premikanja meja digitalnega trženja in izzivanja statusa quo leži v globokem razumevanju vedenja digitalnih uporabnikov ter v zagotavljanju učinkovitega in merljivega pristopa k digitalnemu trženju za naše stranke.
Osredotočeni smo na merjenje, analiziranje in optimizacijo – za doseganje najboljših rezultatov!
Prijavite se še danes za namige, nasvete in najnovejše novice.